• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • Followers

    confession II

    30.1.11
    hati ini kian berkulapuk dek kerana ketandusan dengan sesuatu yang lebih dikenali sebagai CINTA . diri ini terus dibayangi mimpi-mimpi semalam . diri ini kian jatuh , dan terus jatuh tanpa merasakan terdapat sebarang peluang untuk bangun dan terus berjuang semula . jika adapun peluang itu , mungkin sekali hanya sekadar 0.001 % daripadanya . kuat atau tidak , itulah hakikat sebenar-benarnya yang harus dihadapi . kalian , bantu lah lelaki ini untuk terus mengharungi segala dugaan . 


    lelaki ini kukuh merasakan bahawa pilihan yang dikanan adalah yang terbaik untuk mereka , namun mengapa si wanita tegar memilih haluan yang kiri ? benar , dalam hidup ini tidak semua orang yang bersependapat dengan kita , dan kita juga sama sekali tidak mungkin mampu untuk memuaskan hati dan keinginan orang lain . terpulang kepada kita bagaimana untuk menilai dan menghadapinya . 






    terdapat banyak perkara di dunia ini yang saya percaya namun saya ragu dengannya . terus-terusan hati ini cuba untuk menyakini perkara yang diragukan itu . segala keraguan yang hadir bertubi-tubi ditangkis dengan kekentalan jiwa . telus dari hati , saya ingin yakin kepadanya ! tentu saja aman sekali bila keyakinan itu berada dalam rangkulan ini , teguh dan kukuh dengan apa yang saya yakini ..  namun sudah menjadi norma , keraguan tidak akan pernah luput dan habis . dari sisi pandangan saya , keyakinan yang teramat sangat juga bakal saja membahayakan kita . saya sendiri pernah berada di dalam situasi sedemikian . bahkan mungkin juga kalian pernah merasainya , namun dalam komposisi kehidupan yang berbeza . 




    keyakinan ini mulai goyah , mulai terhakis sedikit demi sedikit dari hati lelaki ini . hati yang dulunya kental kian lusuh dek kerana episod-episod cinta yang memedihkan . parut-parut yang dulunya sudah kembali sebati , akhirnya kembali koyak ibarat kain perca yang diracik-racik . seharusnya , kau pulang kepada kehidupan yang dimegah-megahkan . lelaki ini hanya ibarat seekor lalat yang disangka tidak berguna , namun hakikatnya mempunyai kelebihan yang tersendiri .. hati ini hanya akan berbisik jika disoal , dan digunakan bila perlu . lihatlah di sebelah hirisan luka ini , tumbuh putik sayap luka yang lainnya . terima kasih di atas luka yang tidak singkat ini . wanita itu pernah menjanjikan lukisan yang mencorakkan hidup lelaki ini , dan lelaki ini terus berjuang menantikan janji itu dilunaskan .. senyuman akan terus terukir di bibir ini , lantas dengan niat membahagiakan insan sekeliling , biarlah kesedihan itu terus menjadi sebuah tanda tanya .. *takkan nak sedih je , ye tak :)


    didalam titipan , lelaki ini berdansa tentang rasa . jiwa ini tidak bisa untuk terus berjauhan darinya , dan ketakutan untuk berada dengan dengannya . rasa ini takkan selamanya bisa disembunyi . lelaki ini berfalsafah membicarakan rasa terpendam ini hanya untuk nya ..

    like entry ni yee , share dgn semua. thanks buddy :)

    0 comments:

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...