• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • Followers

    a confession

    29.1.11
    Confession ? pengakuan ? apakah yang dimaksudkan dengan pengakuan yang sebenar-benarnya ? maaf saya tidak dapat untuk menjawab pertanyaan itu . diri ini masih belum arif mengenainya . Kamus Dewan Bahasa edisi pertama juga belum sempat dikhatam , inikan pula edisi keempat ? haha , tertawa sendirian . mengakui di dalam hati , betapa khilafnya diri ini . :) 

    sebenarnya diri ini yang ingin membuat pengakuan , dan akan terus membuat pengakuan sehingga merasakan diri ini sudah cukup sempurna , sedangkan saya sendiri tahu bahawa saat itu tidak akan tiba . tidak pernah diri ini dirasakan sempurna . sungguh . tidak juga dirasakan diri ini semakin hampir untuk menjadi sempurna . diri ini terlalu hina untuk menjadi sempurna dimata kalian :) 

    diri ini seringkali dipuji tentang sesetengah perkara yang dilakukan , misalnya gambar-gambar yang ditangkap oleh saya , bakat muzik saya . terima kasih saya ucapkan buat kalian yang memuji dan mengkritik . namun begitu , diri ini tidak mempunyai apa-apa untuk dibanggakan apatah lagi untuk dipuji setinggi langit . pujian seharusnya diberikan kepada anda semua yang terus-terusan menyokong kreativiti orang lain . usaha-usaha yang dilakukan oleh saya sedikit sebanyak mungkin menunjukkan hasil , namun diri ini tidak pernah puas dengan apa yang dikecapi . tidak pernah sama sekali merasakan diri ini hebat dan layak bersaing apatah lagi berdiri sama tinggi dan duduk sama rendah dengan mereka yang telah terlebih dahulu melibatkan diri dalam industri tersebut . 

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    jangan lagi hati ini disakiti , mungkin saya akan pergi jauh buat sementara , atau mungkin jua buat selamanya . hati lelaki ini tidak mampu lagi untuk menanggung kesakitan dan segala keperitan itu . seorang lelaki yang hebat adalah lelaki yang setia pada cinta . bukan berniat untuk berlagak apatah lagi membangga diri . tulus kata-kata itu diucapkan dari hati seseorang lelaki yang tatkala ini sedang hanyut dan lemas dalam airmata kesedihan ....

    terdapat dua persimpangan di hadapan , mengapa kau memilih persimpangan yang kiri sedangkan diri ini memilih untuk ke kanan ? mengeluh kesedihan seketika . mungkin sekali waktu dan keadaan yang menyebabkan keadaan ini berlaku . mungkin juga kerana hati lelaki ini yang terlalu ego dengan perasaannya ? tidak . hati ini takkan menipu perasaannya sendiri yang teramat sayang terhadap gadis itu . hakikat yang harus diterima , hati masing-masing belum pasti mana yang terbaik buat diri kita :'( sukar untuk dinafikan , ketika bersamanya hidup ini terasa jelas , sunyi dan bebas dari sebarang gangguan . namun hakikat sebenar harus diterima walau apa sekalipun . tirai cinta berlabuh disini . sememangnya diri ini merasakan sepi dan terus sepi . insyaAllah , pada akhirnya kita akan tetap bersama . saat ini hanya perlu yakin pada ketentuan-Nya . 

    diri ini masih lagi terluka akibat kenyataan yang dikemukakan oleh dirinya tidak lama dahulu . agak sukar untuk luka ini sembuh seperti sediakala . dan diri ini akan terus membisu mendiamkan diri hingga suatu saat yang belum pasti . terima kasih atas segala kenangan .. 
    azimmarcello




    like entry ni yee , share dgn semua. thanks buddy :)

    0 comments:

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...