• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • Followers

    Erti sebenar

    29.1.11
    assalamuaikum , salam satu malaysia . entah apa yg dimaksudkan oleh 'salam 1 malaysia' yang dihebah-hebahkan oleh hampir kesemua pemimpin atasan negara . apa bezanya dengan Salam Sejahtera ? Lebih indah rasanya berbanding 'salam 1 malaysia' . Bukan berniat untuk memperlekehkan kewibawaan pemimpin atasan , bukan juga berniat untuk memburukkan keadaan . ini kerana setiap manusia mempunyai ruang untuk meluahkan isi hati mahupun segala rasa yang tersirat di hati masing-masing . oleh yang demikian , jangan lah ada pihak yang tidak berpuas hati dengan cara masing-masing . cuba nilai apa yang diperkatakan dan ambil iktibar serta jalan penyelesaian darinya .

    intro sedikit lari dengan apa yang cuba diperketengahkan sebenar-benarnya . *maaf dipinta dari kalian :)

    Ilmu itu luas , masih banyak yang perlu dipelajari dari kalian . masih banyak ilmu duniawi dan ukhrawi yang perlu ditimba oleh saya . doakan agar saya dapat memiliki segala yang diperlukan untuk menempuh segala ujian di dunia yang fana ini dan juga di dunia yang bakal ditempuhi oleh setiap dari kita . bila masanya ? tidak ada siapa yang tahu mengenai masa ia bakal berlaku , hanya Dia , pemilik sekalian alam yang sebenar-benar tahu . harapnya setiap dari kita yakni umat Islam akan dapat mengharungi ujian di sana nanti dengan mudah , insyaAllah . kepada yang bukan Islam , sama-samalah kita mendoakan agar terbuka pintu hati mereka untuk menerima Islam . Islam bukan sahaja sekadar agama , bahkan Islam juga merupakan sebuah cara hidup yang lebih baik .


    Dari seorang budak kecil hingusan yang tidak mengetahui selok-belok kehidupan , alhamdulilah , kini saya menjadi Azim yang anda kenal sekarang . Azim yang dahulunya jahil tentang kehidupan , kini semakin matang dalam melalui titi-titi kehidupannya . pernah saya jatuh , ditindas oleh segelintir manusia yang gemar melihat insan seperti saya deperlekehkan . amat sukar untuk saya bangun ketika itu , hidup ini dirasakan amat gelap , bagai sudah sampai ke pengakhirannya . saat itu , muncul Zhariff , Nisa , pelajar kelas 5 AK 2010 , dan juga mereka yang tidak dapat saya senaraikan namanya disini . maaf dipinta . mereka inilah yang membantu saya untuk terus maju ke hadapan tanpa perlu untuk memandang sedikitpun kebelakang . kata mereka , walau apa pun perkara yang berlaku , jangan sesekali menyerah , teruskan kehidupan , mereka tetap ada untuk menyokong saya dari belakang . terima kasih sahabat :)

    azimmarcello

    like entry ni yee , share dgn semua. thanks buddy :)

    0 comments:

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...