• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • Followers

    Soal Hati II

    15.2.11
    uke . kali ini lelaki ini ingin berbicara tentang sesuatu yg lebih serius . :) tidak lah terlalu serius , namun pada sesetengah pihak , ia boleh menjadi sesuatu yg amat serius dan bisa mengugat kewujudannya . dan lelaki ini sudah mula merepek lari dari tajuk sebenar yg ingin dibentangkan di entri kali ini . sila abaikan dan buat bengong mengenainya ye ? ^^


    soal hati , pernah dulu saya mendiskusikan tentangnya sebelum ini , di sini SOAL HATI . yaa satu masa dahulu hati lelaki ini pernah terluka , amat parah luka yg dirasakan . benar , sungguh parah . luka itu tidak akan kelihatan dek penglihatan mata kasar , hanya mereka yg pernah menghadapi perkara seperti ini dapat merasakannya . sesedih mana pun , hakikat tetap perlu diterima , lantas di tabahkan hati ini untuk menerima kenyataan yg sebenar . ya , dia bukan milikku . *ayat klise . haha . pada mereka yg sukar untuk mengerti diri saya , mereka beranggapan bahawa saya tidak sedikitpun bersedih dengan hakikat tersebut . ini kerana saya sering memaparkan wajah dan sikap yg ceria ketika bersama public . norma manusia . namun ! semua itu hanyalah kepura-puraan dari diri saya . saya sering menangis di dalam hati , dengan niat tidak mahu merisaukan mereka yg berada disekeliling . sudah terlalu banyak kesusahan yg ditanggung oleh mereka . lalu mengapa harus saya menambah lagi beban tersebut .


    namun , disebelah telinga ini seringkali terngiang-ngiang pesan guru , 'terimalah segala apa yg terjadi dengan penuh redha , segalanya mempunyai hikmah yg tersendiri' . benar . segala yg berlaku pasti mempunyai hikmahnya . terima kasih guru . kini saya semakin yakin utk menghadapi dunia ini . segala dugaan yg mendatang akan cuba dihadapi dengan tenang . insyaAllah . 


    kata mereka , 'ajim , kau da ade awek baru ke?' , 'eh ajim , tak berniat nak balik kat ex ko ke?' ..
    1001 pertanyaan yg diajukan kepada saya . namun pertanyaan-pertanyaan tersebut lebih kepada soal hati dan perasaan . saya menghargai segala perhatian yg diberikan terhadap saya . terima kasih dari saya . namun , hati ini akan lebih bergolak riang jika ditanyakan tentang keadaan saya , bukannya soal peribadi ^^


    saya sudah menaruh hati terhadap Dia ? haha . tersenyum kecil apabila diajukan pertanyaan sedemikian .


    she caught my eye
    benar , itulah pandangan pertama saya terhadap dia . dia amat menarik perhatian saya . dia tidak lah sesempurna yang kita lihat , namun bagi saya , segala yang saya tatap tentangnya sudah cukup untuk menjadikan dia hampir sempurna di mata saya . tawanya , kerenahnya , suaranya , sudah cukup untuk membuat senyuman terukir di bibir ini . apa lagi yg diharapkan ? dia menjadi penawar tatkala diri ini sedang jatuh . tika kesunyian , suaranya menjadi penghibur hati yang sunyi ini . terima kasih yg tak terhingga dari saya . amat berharap untuk bertemu dengannya suatu hari nanti . pasti , akan digagahkan kaki ini untuk bertemu dirinya . dan ketika itu , tiada siapa yg dapat mengagak keadaan kami . dan benar saya sudah mula menanam perasaan pada dirinya . siapakah si dia yg dimaksudkan ? anda tidak perlu meneka , hanya saya dan Tuhan yg mengetahui mengenainya . :)


    dan akhirnya , amat berharap untuk memiliki dan terus memiliki sahabat yg sentiasa memahami hati ini , sanggup berkongsi duka saya . yg mengambil berat bukan sahaja tentang diri saya , bahkan mengambil berat tentang keadaan keluarga saya , sudi untuk mendengar keluhan saya . Zhariff , Nisa , Adar , Aisyah . mereka ini lah JUARA di hati saya ! hopefully , only death will seperate us . till then , we're still together as family ^^ 
    p/s : cuba untuk mengurangkan unsur sastera yg keterlaluan . berjayakah saya ? tinggalkan komen anda . hehe


    azimmarcello

    like entry ni yee , share dgn semua. thanks buddy :)

    0 comments:

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...