• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • Followers

    ipoh ipoh

    10.3.11
    ukeuke , eventhough mood sekarang tengah sedih , gua try lah tunjukkan fake smile kan . macam ni --> -.- 
    haha , taknak lah mood sedih . cik syg pun tak suka gua sedih memanjang :) <--senyuman jujur . kebelakangan ni serious gua mcm tak sedar diri gua . gua dah tak kenal diri gua , yeah betul cakap cik syg . gua mcm dah lain kan ? kk , so gua nak happy happy mood yeah ! cik syg jgn sedih dah , tumbuk satgi . entri kali ni gua nak cite pasal trip (ececeh dah mcm rombongan sekolah) , no lah . more to perjalanan gua pegi ipoh hari isnin lepas (7hb mac 2010) .


    mula-mula gua dah planning nak pegi ipoh hari sabtu sebelum tu , tp sebab cik syg pegi KL so tunda lah hari lain . terfikir jugak , bila lagi nak jumpa , nanti cik syg nak pegi KL dah sch holiday ni . hm alang-alang si zhariff ni pun cuti hari isnin , ajak le pegi ipoh . :) perjalanan bermulalalala ~


    sampai kat ipoh nyaris-nyaris eksiden , tu laa hang zarip , gua suruh bawak moto , hang sibuk taip mcg , lepas tu cover masuk simpang . bhahaha ! ok then nak cari rumah cik syg ni teramat lah susah , sukar membutuhkan waktu yg panjang giteww -.- skip skipp ..... ok sampai dah taman cik syg , call dia tanya betul ke persiaran a***** ** ? ha betul betul ! masuk simpang antara rumah org berhenti situ lepak . then cik syg dtg , omg ! makin cun ! haha . dia dtg je , gua dah berganjak ke belakang sikit , terkejut gila . then snap gamba sembang blablabla , dia nak masuk rumah dah , tak sampai 20 minit pun jumpa . masih segan , well terpegun dgn edward cullen ni kan ? ==' kk bbai cik syg ! nanti jumpa lagii ! :)


    keluar je dri kawasan perumahan cik syg , bushhhh ! hujan lebat ! damn ! haha . lepak dekat area the store , teduh jap dari hujan . rilek lah kan lepak , dtg sorang mamat cina cinabeng damn shit ! dtg kat gua , :- berikut adalah conversation diantara gua , nyak dgn pakcik damnshityeah !


    uncle cibai : aa ada 5 ringgit tak ?
    nyak : takde takde sorry
    gua : (sambil tersenyum ke telinga) takde lah


    uncle cibai : err , 20sen ada ? 
    gua : ada ada 
    uncle cibai : 50sen ada ?
    gua : damn ! haa kejap , (gua keluarkan dua keping 50sen bagi kat dia)


    uncle cibai : haa 5ringgit ada ?
    gua : cilake ! takde ler -.- <--berubah kepada muka toya


    uncle cibai : (pegi kat nyak) lu pakai hp apa ?
    nyak : hp murah saja , nokia
    uncle cibai : hp saya mahal oh , rm300 (keluarkan hp)
    gua : pukimak pegi lah jual hp tu ! dapat duit beli makanan .


    uncle cibai : sy dulu pegi thailand setahun belajar kungfu thailand
    gua : (pandang nyak) jadah apa kungfu thai ? bukan muay thai ke ? =='


    uncle cibai : (genggam tgn gaya mr muscle tu , hala kat nyak) 
    nyak : lu apahal ?
    gua : ai lain mcm ni , tibai kang pakcik ni .
    uncle cibai : lu rasa tangan gua
    nyak : woo keras-keras
    gua : cibai (sambil nyanyi lagu just the way you are :))


    uncle cibai :(dtg kat gua) ada rokok tak ?
    gua : cilakak nye , nahh . 
    uncle cibai : ada lagi satu ?
    gua : puki eh , nah amek ni .
    uncle cibai : ada 5ringgit ?
    gua : babi ah =='


    then hujan dah reda gerak pegi yik foong , nyak cari game PSP , gua survey software adobe photoshop . lepas tu gerak pegi McDonald , gua bantai Double Cheeseburger , nyak tibai McChicken . lepas tu tak puas hati gua makan burger daging . nasib laa bai . gua tanya nak makan apa , lu cakap ikut gua . hahaha ! lepas tu gua turunkan sikit ilmu yg tak seberapa gua ni kat nyak , cara-cara nak snap gambar yg unik . lepas tu bantai lepak luar McD , gua ajar cara snap Light Trail dgn cara snap mcm Panning , alhamdulillah nyak ni cepat tangkap . buat vlog utk nyak . gerak balik bidor . babai ipoh ! 


    bak kata nyak , gua tolong promote IPOH , rumah ketiga gua . hahaha ! Ipoh bandaraya terhebat ! (sebab ada cik syg , hikhik ! )


    doakan sy dapat result SPM yg cemerlang 
    insyaAllah banyak A
    aminn ;)

    till then , ADIOS ^^

    like entry ni yee , share dgn semua. thanks buddy :)

    0 comments:

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...