• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • Followers

    ketenangan , semangat ...

    9.3.11
    uke , ketenangan yg hakiki hanya boleh dicapai dgn kuasa yg Maha Berkuasa , hanya Dia yg bisa mengembalikan ketenangan , semangat dan kekuatan dlm diri seseorang . benar . hanya Dia yg mampu utk mengembalikan segala-galanya . namun , apakah usaha yg dilakukan oleh kita dalam percubaan menenangkan jiwa ini ? 


    sesetengah insan mungkin sekali akan mencuba utk menyibukkan diri dgn kerja-kerja , dgn harapan agar kesibukan dalam menangani kesibukan kerja mungkin sekali mampu utk membolehkan mereka lupa seketika akan masalah yg dihadapi . benar , namun pada akhirnya , setelah selesai semua pekerjaan , mereka akan tetap terpaksa menghadapi kenyataan bahawa masalah masih tetap suatu masalah . tidak akan hilang dihembus angin , mahupun dihentam oleh badai melanda . mungkin mereka mampu utk lari dari masalah , namun ianya hanya utk segenap waktu sahaja .


    saat ini aku benar-benar bergelumang dalam kancah masalah yg seringkali berlegar-legar di minda ini . ahh sungguh memeritkan ! amat perit utk menelan hakikat bahawa aku sebenarnya sedang terlibat dgn permasalahan yg mengganggu jiwa ini .


    usaha aku ? dulu ketika menghadapi sesuatu masalah , aku cuba menangani masalah itu dgn melakukan perkara-perkara bodoh . ya , aku memang bodoh , dahulu aku pernah hilang arah hampir berbulan-bulan , ketika itu tidak lagi aku mengenali insan yg memiliki nama MUHAMMAD AZIM . hidup tanpa tujuan , tanpa ada matlamat utk digapai . pada masa itu diri ini dirasakan amat hina . tak layak utk aku bergaul dgn masyarakat sekeliling . merasakan ibarat langit dgn bumi walaupun ketika berbicara dgn ibu sendiri . seorang perempuan , ya perempuan itu yg mengakibatkan aku ibarat bungkusan yg kosong , hanya jasad yg ditinggalkan , semangat dan roh ku telah jauh menghilang .


    kini , sekali lagi aku dgn masalah . tidak putus-putus masalah yg melingkari diri ini . namun mungkin kali ini aku lebih matang . aku cuba utk mengasingkan diri dari masyarakat . bukan berniat utk lari dari masalah . namun mungkin dgn mengasing dan menyendiri , aku bisa bangkit dan mencari jalan penyelesaian utk segala masalah yg menyelubungi diri ini . pertemuan dgn dirinya sedikit sebanyak mengembalikan semangat aku yg hilang akibat kekecewaan . jarak yg jauh antara kami tidak sedikitpun menghalang aku dari bertemu dgn dirinya walaupun hanya utk sekejap waktu sahaja . terima kasih sahabat , kau bukan lagi seorang sahabat biasa , bahkan lebih dari itu . 


    masih lagi bergelumang dalam masalah , pada saat ini aku juga semakin tidak mengenali diri aku yg sebenarnya . dgn keadaan diri yg sedang berlawan dgn penyakit , aku amat mengharapkan pertolongan daripada kalian . amat-amat berharap . aku akan cuba utk mengatasi segala permasalahan tersebut . insyaAllah aku bisa , namun aku masih membutuhkan sedikit waktu . diharapkan kalian dapat memahami kondisi aku pada saat ini . 


    maaf dipinta andai perlakuan aku selama ini , menyusahkan kalian . aku hanya ingin menjadi seseorang yg berguna terhadap sahabatnya . 

    doakan sy dapat result SPM yg cemerlang
    serta banyak A , aminn :)

    till then , ADIOS ^^

    like entry ni yee , share dgn semua. thanks buddy :)

    2 comments:

    1. NS ♥ said...:

      Azim, kenapa muka cenggitu. Syaa comel!

    1. azim marcello said...:

      erk , awak tak hensem . haha . comel kan kan ? syg dia lah . wkaka

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...