• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • Followers

    tips cinta jarak jauh

    4.5.11
    aigoo , idea nak update blog dah semakin pupus ibarat burung dodo yg berupa seperti burung unta tu . haishh bosan bosan . waa alhamdulillah entri aku yg pasal 30 cara utk buat perempuan senyum tu dapat sambutan hangat . pewitt ! hahaha . bangga siot awhh ! -..- then member aku sorang ni request buat pasal cemane nak buat laki senyum pulak . ehem cemane ni ye . nanti ajim buat hokayhh fyka . cari idea dulu . hihi


    cewah kemain pakai cawan plastik segala xD

    hokayhh , tak dapat dinafikan , cinta jarak jauh ni mmg agak susah le kan . tambah lagi sorang kat utara , sorang lagi kat selatan . hamik kau . haha . mcm aku pulak , kena merentas 3 buah negeri . aigoo aigoo . cewahh aku tu xD dlm cinta jarak jauh ni kadang kadang kita risau lah , kita tak dapat betul betul bahagiakan dia . so cemane nak buat ni ? rilek rilek . sebab tu aku nak buat entri pasal jarak jauh ni . aku nak tolong korang maa . cewahhh ! :)

    1- Usahakan utk berjumpa walaupun sekejap je
       hokayhh , selain jarak yg memisahkan korang , masa dan kelapangan pun kadang kadang tak menyebelahi korang utk berjumpa kan ? so korang kena cari waktu free , jumpa teman korang tu even utk sekejap je . then masa yg ada tu korang luangkan lah utk buat aktiviti berfaedah . jgn buat maksiat pulak . direct je aku call JAIS , polis , bomba segala nanti . korang boleh buat aktiviti main congkak ke , kad UNO ke , main ketuk kepala masing-masing pakai bontot kuali ke . terpulanglah , asalkan tak melanggar syarak :)

    2- Ingatkan diri sendiri utk setia pada pasangan
       ha ni penting . korang kena setia kat pasangan korang dan korang jugak kena cuba utk pertahankan cinta korang tu . ewah kemain lagi mcm lagenda budak syaiton dah . hihi . korang kena setia dan pespect kat hubungan korang tu . jgn lah korang ingat 'wah awek aku jauh , takpe lah kalau aku ada skandal pun, bukan dia tahu' . nah fakiu kataku terhadap dirimu wahai syaitonn . kot curang sorang sorang aku bagi makan spanar salut isi perut lipas dgn cheese pizza hut

    3- Beri kejutan pada pasangan
       wahwah suprisee ! <--baca dgn nada mcm eric leong xD sape ckp duduk jauh takpayah tegur sapa . bagi kejutan kat pasangan korang tu mcm coklat , bunga ke sebagai tanda kasih sayang . konfem masa awek korang dpt hadiah tu , dia sengih mcm beruk menang pertandingan powerroot 'saya menang motor' . no need hantar sendiri . via postage pon boleh maa . fed-ex ada , DHL ada , F&N ada . erk silap -..-

    4- Sentiasa berhubung
       its all in my hand . telefon , sms , emel , facebook twitter . gunakan kemudahan yg ada utk terus berhubung dgn pasangan korang . jgn buat pasai ah alasan konon busy ke hape , padahal facebook kalau boleh setiap minit ko nak update status , nah makan buku lali aku bekas eksiden ni . alasan jarak jauh dah tak laku lah weh . booo you ! muahaha . org yg duduk berbeza benua pun boleh terus stay get in touch . ni kan pulak korang yg beratus kilometer je . 313.9 kilometer bai -..-

    5- Percaya pada pasangan
       akhirnya , ni faktor antara yg terpenting dlm nak jaga hubungan korang tu . sikap saling percaya ni merupakan elemen penting dlm menyatukan dua hati . so kalau sebelah pihak ni dah hilang kepercayaan kat korang , nahh pegi terjun lombong belakang KLCC laa . susah nak betulkan balik dah gamaknye . so evendo korang jauh antara satu sama lain , kekalkan kepercayaan terhadap pasangan korang tu . jgn bertindak melulu tudia kemain cemburu takde usul periksa . kot ada mcm smell something fishy tu , tanya pasangan korang dan bertindak dgn rasional . jgn taktau cite sebenar dah terus block facebook dia , delete no , konon merajuk lah tu . wattafak poyoss gilosss xD

    ahhh , aku senaraikan 5 jelah ye ? next time aku senaraikan pulak benda dan perkara yg boleh dilakukan even korang duduk jauh jauh dlm nak mengekalkan rasa romantik tu . cewahh . aku ni boleh jadi doktor cinta bhaii . mulai saat ini , panggil saya Dr Azim , doktor pakar sakit cinta . cewahhh xD

    komen sikit pendapat korang yek ? :)

    with luv , ADIOS ^^



    like entry ni yee , share dgn semua. thanks buddy :)

    2 comments:

    1. Dekcik said...:

      thanks 4 tips...dekcik pown bercinta dlm jarak jauh gak lah..

      jemput singgah..

      http://sweetchoc91.blogspot.com/2011/05/kau-kejam-kau-pijak-kaki-anak-kucing-tu.html

    1. Chempaka said...:

      cinta jarak jauh?? sekarang mcm2 ada, skype, fb, ym.. semua tuh mendekatkan kite... tp lebih sweet kalau suami isteri.. kalau couple2 nih, x stuju sgt..huhu

      terbaru dari chempaka: Andrea Hirata : Rekaan atau Pengalaman?

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...