• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • Followers

    khas buat kau wahai kawan

    15.7.11
    hai korang .

    norma manusia , yg berada diatas terus membangga diri , riak , takbur . bangga dgn segala kemewahan yg dimiliki . alpa dgn segala kenikmatan yg dikurniakan oleh Maha Pencipta . harta yg dimiliki , ditabur ke tubuh tubuh mereka yg tegar mempergadaikan maruah diri demi mengecapi taraf hidup tinggi yg disangkakan bisa dimiliki .

    berbeda pula dgn rakyat marhaen ini . golongan lemah ini sentiasa dikeji , dihina ibarat sampah yg sepatutnya dicampakkan di lembah maut itu sejak dari azali lagi . apa lagi yg bisa dilakukan ? hidup sentiasa dicerca bagai tidak seharusnya wujud dimuka bumi milik tuhan ini . yg pasti , sisa hidup yg terbaki dikerah semampunya menadah tangan memohon simpati menuju tuhan mengecap redha Ilahi . 

    *ok tang ni dah kurang serius sikit dah*

    kawan , aku tak boleh tengok kau susah , aku tak boleh tengok kau sedih , aku tak boleh tengok kau menderita . setiap kali kau sedih , aku teman kau , aku cuba tenangkan kau bilamana takde sorang pun yg nak teman kau selain aku . evendo kita jauh , aku cuba naikkan balik kegembiraan kau walaupun aku sedar keadaan kita sekarang jauh berbeda dari dulu . kau mula tersenyum balik sikit demi sedikit . alhamdulillah , aku gembira tengok kau lap jauh air mata sedih tu .
    tp kawan , bila kau senang ada kau ingat aku ? ada kau tanya khabar pasal aku ? ada kau ambik berat pasal aku ? ada kau nak teman bilamana aku sedih sedangkan kau org yg paling tahu bagaimana kondisi aku tatkala sedih . tak kawan , kau tak buat semua tu . kau abaikan aku . perasaan tu ibarat aku kena sumbat dlm kotak kayu lepas tu campak dlm laut pasifik bagi ikan yu beso beso ni telan aku hidup hidup , oh em gee kesian ikan yu tu makan aku mentah mentah . kot masak bbq , 3 rasa ok lah jugak . *ok dah lari niat asal , sepatutnya ni entry serius* demm -.-

    kawan , aku tak harap lebih , aku harap kau layan aku sama macam aku layan kau . mcm kawan yg sebenar benar kawan . tp kau tak macam tu , berbanding kawan , kau lebih layak digelar HAIWAN . adios 


    *entry ni ditujukan khas utk semua fans saya , ai lebiu muahmuah ! haha tak ah . entry ni khas utk perempuan yg berkenaan , yg laki tak payah perasan konon sedih , aku tumbuk satgi .


    aku tetap aku yg dulu , tak pernah berubah , 
    ok fine ada berubah jadi makin hensem kan kan ? ngeee xD


    like entry ni okengg ? muehehe tayunk kowank :P

    like entry ni yee , share dgn semua. thanks buddy :)

    4 comments:

    1. cx's said...:

      yeah. entry best. time siyes tu best. tapi dtg kesengetan anda. haha lawak la. huhu. btw best! =) ceh. mcm juri raja lawak plak. huhu awas perlakuan anda setelah bercerai cinta!

    1. azim marcello said...:

      cx : haiyoo serius tak menjadi lerw pulok . haha tkde bakat pun nak melawak kepe ni :)

    1. Atiah Zainal said...:

      "perasaan tu ibarat aku kena sumbat dlm kotak kayu lepas tu campak dlm laut pasifik bagi ikan yu beso beso ni telan aku hidup hidup"

      Ok, ni memang takleh blahhh. Cube kekalkan serius samapi habes entry. Baru rase nak serius je bile nak bace tadi. Last2, hahaha. Memang takleh blahh.

    1. azim marcello said...:

      atiah : haha sy bkn seorang yg serius . dah habis try jd serius dah td . ngee :P

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...