• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • Followers

    isu hantu bonceng & pendapat IM Asyraf

    21.9.11
    KUALA LUMPUR, 20 Sept: Dewan Pemuda PAS menggesa filem Hantu Bonceng yang sedang ditayangkan di pawagam dihentikan segera kerana mengandungi unsur penghinaan kepada agama Islam.

    Ketuanya Nasrudin Hassan berkata, filem komedi baru yang dibintangi pelawak terkenal Zizan Razak mengandungi babak yang jelas menghina Rasulullah.

    Babak tersebut ketika Zizan di atas katil wad hospital menyebut dialog "asyhadu anna Muhammadar... syaitan" (aku naik saksi bahawa Muhammad itu syaitan).

    Jika mahu ditayangkan juga ujarnya, sekurang-kurang babak mengucap syahadah secara salah itu mesti di potong untuk tayangan berikutnya.

    "Menyebut perkataan "Muhammadar Syaithan" yang bermaksud Muhammad adalah syaithan dalam sebutan syahadah yang dijenakakan adalah haram dan boleh memesongkan aqidah.

    "Saya dan seluruh ummat Islam yang sensitif terhadap agama tidak mampu tidur lena. Selagi ia menjadi tontonan umum, fikiran saya gelisah dan perasaan saya resah," ujarnya..... (bersambung)

    komen imam muda asyraf (imam muda 1) dalam twitter beliau @imammudaasyraf pasal isu ni :-







      zizan raja lawak pun dah mintak maaf kat twitter dia , @zizanrajalawak :-





    wallaualam, kita serahkan kepada yg lebih arif dalam bab agama untuk menilai isu ni. aku pun respek imam muda asyraf ni. bak kata imam muda asyraf , kalau tahap menghukum org 'menghina rasul' tu dah satu dakwaan yg amat besar. zizan pun dah explain yg babak perkataan setan tu diajukan kepada kunyit. mintak isu ni cepat diselesaikan ye , zizan pun dah dikira mcm ikon negara kita. aku pun minat dia :)
    like entry ni yee , share dgn semua. thanks buddy :)

    4 comments:

    1. NisaAdnan said...:

      hrmmm masing2 ada pandngn sendiri kan. tak bole nak kata apa

    1. Terbang Bersamaku said...:

      hurm..sy baru tau pasal nie, sbb sy tak tgok filem nie..
      harapn sy, takkan ade lagi kes mcm nie di masa kn dtg..

    1. azim marcello said...:

      nisa : tulaa pasal. tp nak taknak isu ni nak kena diselesaikan jugak. melibatkan hukum agama dah ni kan :)

    1. azim marcello said...:

      terbang bersamaku : saya baru tengok hehe. mudah2 lah hendaknya yee.

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...