• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • Followers

    Punca

    7.2.13
    Hai. Its been forever since i updated my last post. Some urm yeah, for the past few weeks, its been a tough weeks i guess. Problems here and there. Stressful. Hectic life. 
    Problems with the lecturers, the class, relationship, family. Gahh. Tersangatlah rasa teruji. If only bunuh diri tu tak salah di sisi agama, memang dah lama dah aku bunuh diri.

    Terkadang aku terfikir, apa dosa aku, kat mana silap aku. Kenapa malang sangat nasib aku. Hampir semua perkara yg melibatkan diri aku, gagal. Tertanya juga, kenapa Allah hukum aku macam ni. Kenapa banyak sangat dugaan yg Allah timpakan kat diri aku ni.

    Penat, memang penat bila semua usaha yg kita lontarkan, segala eksperimentasi untuk mendapatkan pulangan yg terbaik, masih tidak mendapat perkara yg sama sebagai pulangan untuk diri kita. Aku nak salahkan siapa? Orang di sekeliling aku? Apa sahaja yg mereka tahu? 

    Orang di sekeliling aku, selalu ada waktu aku senang. Selalu ada dikala aku gembira, selalu ada kalau aku ceria. Tapi aku bersedih, mereka tahu? Mereka ambil peduli? Jangan terlalu yakin bila kau susah, akan ada 'kawan' yg setia menemani. Jangan diharapkan sangat. Sebab satu hari nanti, kau sendiri akan kecewa dengan pengharapan kau itu.

    Aku tak juga salahkan Tuhan. Kenapa aku perlu salahkan Dia? Sebab dia turunkan semua kesakitan ini terhadap diri aku? Salah kalau ada yg beranggapan sebegitu. Sebab aku tahu, Dia turunkan semua ini kerna Dia cintakan aku, Dia sayangkan aku. Dia hendak lihat sejauh mana aku mampu bertahan dengan segala ujian yg diberi. Dan berpegangkan kepada prinsip itu jugalah, aku mampu bertahan sampai sekarang. Sebab aku yakin terhadap Dia, sebab aku tahu, Dia mendengar segala rintihan, tangisan aku. Sebab dia selalu ada disamping aku.

    Secara konklusinya, apa yg menjadi punca?
    like entry ni yee , share dgn semua. thanks buddy :)

    0 comments:

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...